Luna 2023 logo 01
Search

اعتبار هدیه   ۰ تومان

قهوه چطور به ترکیه رسید ؟

ترکیه برای اولین بار در قرن شانزدهم با قهوه آشنا شد.

سفر دانه‌های قهوه به ترکیه اینطور شروع شد که فرماندار ترک یمن به نام اوزدمیر پاشا با خودش فکرکرد با معرفی نوشیدنی جدیدی که از اتیوپی وارد یمن شده دل رهبر کل امپراتوری عثمانی را به دست بیاورد.

نوشیدنی جدید، قهوه بود و همان اول به مزاق سلطان سلیمان رهبر امپراتوری عثمانی خوش آمد. سپس کارکنان دربار شروع به بازی با روش های مختلف برای دم آوری نوشیدنی مورد علاقه پادشاه کردند. یکی از این روش‌ها این بود که اول شروع به کوبیدن و آسیاب کردن دانه‌های قهوه به صورت پودر ریز کردند.

در مرحله بعد، در دیگ کوچک و مخصوصی به نام ایبریک پودر قهوه را دم کردند. در آخر این روش جدید، دل سلطان را برد و نوشیدنی قهوه به روش مخصوص ترکی با فرهنگ و فولکلور مردم ترکیه در هم آمیخت و دیگر آن قهوه سابق نشد.

شاید حالا شما هم بخواهید عطر و طعم این قهوه را بچشید اما هنوز مثل سلطان سلیمان شیفته‌اش نشدید و ترجیح می‌دهید در مواقع خاصی از این قهوه استفاده کنید. در این مواقع پیشنهاد لونامارکت خرید قهوه ترک مهمت افندی مدل ساشه‌ای است. هر ساشه از بهترین دانه‌های عربیکا با عطر و طعم بسیار زیاد تولید شده است.برای داشتن یک فنجان قهوه غلیظ ومعطر با بافتی نرم ومخملی می‌توانید از ساشه‌‌های 6 گرمی این برند استفاده کنید.

محصولات مرتبط

اشتراک گذاری این مطلب

آخرین مطالب در لونامگ