Luna 2023 logo 01
Search

اعتبار هدیه   ۰ تومان

آموزش قهوه دمی به سبک پور اُوِر(Pour Over)

همه آنچه که برای تجربه طعم فوق‌العاده این قهوه دمی نیاز دارید:

قهوه با کیفیت و تازه با درجه آسیاب متوسط

آب تصفیه شده

کتری ( ترجیحا از کتری مخصوص پوراور استفاده کنید)

فیلترکاغذی

ترازو دیجیتال

هر یک گرم قهوه 16 میلی‌لیتر آب

سرور یا ماگ خود را با استفاده از بخار آب یا آبجوش گرم کنید تا در مراحل بعدی دمای قهوه بهتر حفظ شود. سپس آب معدنی یا تصقیه شده را در کتری تا دمای 97درجه سانتی‌گراد جوش بیاورید. فیلتر کاغذی را روی دریپر قرار داده و یک بار روی آن کمی آبجوش بریزید تا مزه و بوی احتمالی آن گرفته شود.

البته بهتراست ابتدا در خرید فیلتر کاغذی به کیفیت و رنگ سفید آن دقت کنید می‌توانید به بخش پوراور در فروشگاه مراجعه کنید و فیلتر مناسب تهیه کنید.

سپس آب داخل ماگ یا سرور را خالی کنید. ماگ را همراه با دریپر یا دستگاه پوراور روی ترازوی دیجتالی گذاشته و مقدار قهوه لازم را داخل قیف فیلتردار پوراور بریزید.

دقت کنید که در هنگام خرید دان قهوه از لونا مارکت حتما نوع دستگاه و درجه آسیاب را انتخاب کنید. سپس ترازو را صفر کنید تا بتوانید مقدار آبجوش را اضافه کنید.

50 میلی‌لیترازآبجوش را به صورت دایره‌هایی هم سطح بر روی پودر قهوه بریزید و چند ثانیه اجازه بدهید قهوه آب را به خودجذب کند و حباب‌هایی روی قهوه شکل بگیرد یا به اصطلاح شکوفه بزند. سپس بقیه آبجوش را به همان شکل بریزید ودر آخر چند ضربه ارام به دریپربزنید تا آخرین قطرات قهوه جدا شوند. کل زمانی که برای داشتن یک قهوه با طعم عالی به سبک پوراور لازم دارید 3 تا 4 دقیقه است.

محصولات مرتبط

اشتراک گذاری این مطلب

آخرین مطالب در لونامگ