Luna 2023 logo 01
Search

اعتبار هدیه   ۰ تومان

قهوه یا چای سیاه؟ کدام کافئین بیشتری دارد؟

آیا شما طرفدار قهوه یا چای هستید؟ حدس من بر روی قهوه است. اما شما متعجب خواهید شد که چای محبوب‌ترین نوشیدنی از این دو است و چای سیاه به تنهایی سه چهارم تولید و مصرف کلی چای در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

این مقاله به سوال اینکه چای سیاه در مقابل قهوه چقدر کافئین دارند پاسخ می‌دهد.

چقدر کافئین در چای سیاه در مقابل قهوه وجود دارد؟ کافئین طبیعی از شاخ و برگ‌های چای و دانه‌های قهوه به‌دست می‌آید.

در واقع قهوه سیاه و چای سیاه به طور واقعی با هم تفاوت چندانی ندارند. هر دو اصولاً آبی هستند که با کافئین و مقادیر زیادی از مواد ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی مختلف مخلوط شده‌اند.

آن‌ها فواید بهداشتی مشابهی را از طریق کافئین و پلی‌فنل‌های آنتی‌اکسیدانی ارائه می‌دهند که بیشترین زمان بیداری، کمک به کاهش وزن و بهبود عملکرد ذهنی و جسمی را به ارمغان می‌آورند، همچنین احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهند.

چای سیاه چای از برگ‌های گیاه Camellia sinensis به‌دست می‌آید. انواع چای‌های سیاه، سبز و سفید از یک نبات یکسان به تفکیک از سطوح اکسیداسیون برگ‌ها و زمان‌های برداشت برگ‌ها به وجود می‌آیند.

برگ‌های چای سیاه بعد از تکثیر اکسیده می‌شوند که به آن‌ها طعم و طراوت قوی‌تری می‌دهد.

هر 240 میلی‌لیتر چای سیاه 47 میلی‌گرم کافئین دارد، اگرچه گاهی اوقات ممکن است 90 میلی‌گرم نیز داشته باشد.

سایر انواع چای مقدار کافئین در چای سبز بین 30 تا 50 میلی‌گرم در هر 240 میلی‌لیتر و در چای سفید بین 6 تا 60 میلی‌گرم کافئین در هر 240 میلی‌لیتر متفاوت است (3). این مقادیر با محتوای کافئین نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی قابل مقایسه هستند. در مقابل، فقط 60-90 میلی‌لیتر مچا که از 0.5 تا 1 قاشق چای‌خوری پودری به‌دست آمده‌است، حدود 70 میلی‌گرم کافئین دارد (4).

قهوه اسپرسو بیشترین مقدار کافئین در هر اونس مایع (30 میلی‌لیتر) را دارد که بین 60 تا 80 میلی‌گرم متغیر است. مقدار کافئین در قهوه سه‌برابر مقدار کافئین در نوشیدنی‌های گازدار است. محتوای کافئین قرص‌های کافئین میان 100 تا 200 میلی‌گرم برای هر قرص است. بسته به نوع قرص، این مقدار معادل یا دو برابر مقدار 90 تا 100 میلی‌گرم کافئین است. این اندازه‌گیری به 240 میلی‌لیتر قهوه سیاه اشاره دارد. زمانی که طول می‌کشد قهوه را دم کنید و آماده کنید و مقدار مصرفی در یک نشست، همه بر محتوای کافئین قهوه تأثیر می‌گذارد.

آیا چای سیاه از قهوه قوی‌تر است؟ از نظر محتوای کافئین، قهوه از چای سیاه قوی‌تر است. با این حال، چای سیاه می‌تواند قوی‌تر باشد اگر گزینه‌های بدون کافئین یا مقادیر کمتری از قهوه را در نظر بگیرید. یکی از آن‌ها می‌تواند در طعم قوی‌تری نسبت به دیگری باشد که بسته به استفاده از شیر، کرم، یا ماده‌های شیرین‌کننده، تغییر می‌کند.

اشتراک گذاری این مطلب

آخرین مطالب در لونامگ